Mengenai MyGovUC

Mengenai MyGovUC


  Mengenai MyGovUC

MyGovUC adalah Perkhidmatan Komunikasi dan Kolaboratif Bersepadu yang diuruskan secara berpusat di JDN. Perkhidmatan ini menggabungkan saluran-saluran komunikasi seperti e-mel, persidangan video/audio dan chat. Perkhidmatan MyGovUC yang dilaksanakan secara Software as a Service (SaaS) merangkumi dua skop perkhidmatan iaitu:

1.   Perkhidmatan Software as a Service (SaaS)
2.  Perkhidmatan Aplikasi Sokongan

  Perkhidmatan Software as a Service (SaaS)

i.    Sistem E-mel
ii.   Persidangan Dalam Talian (Meet)
iii.  Penghantaran Fail Bersaiz Besar (Drive)
iv.  Perbualan Secara Berkumpulan (Chat)

  Perkhidmatan Aplikasi Sokongan

i.    Portal Rasmi MyGovUC
ii.   Perkhidmatan Mail Relay
iii.  Sistem Pengurusan Maklumat Pengguna (SPMP)
iv.  Sistem Penghantaran Dokumen Sulit dan Terhad (SPDT)

  Mengapa MyGovUC Dilaksanakan?

MyGovUC dilaksanakan sebagai langkah penjimatan kos bagi memastikan perkhidmatan komunikasi dan kolaboratif Kerajaan diuruskan secara berpusat untuk kegunaan semua agensi di sektor awam. Melalui perkhidmatan gunasama MyGovUC, Kerajaan dapat meningkatkan produktiviti dan mutu penyampaian perkhidmatan awam.

  Jaminan Tahap Perkhidmatan MyGovUC

1.   Memastikan Service Level Agreement (SLA) Perkhidmatan SaaS adalah 99.9%.
2.  Memastikan Service Level Agreement (SLA) Perkhidmatan Aplikasi Sokongan MyGovUC 3.0 mematuhi SLA yang ditetapkan iaitu 99.5%.

  Komunikasi Bersepadu

Komunikasi bersepadu MyGovUC adalah bermaksud perkhidmatan yang terdiri daripada pelbagai saluran komunikasi seperti e-mel, persidangan dalam talian dan perbualan secara berkumpulan.

  E-mel

Sistem E-mel merupakan perkhidmatan yang membolehkan pengguna berkomunikasi antara satu sama lain dalam bentuk mesej elektronik. Pengguna boleh mencapai perkhidmatan e-mel melalui desktop/laptop atau telefon bimbit pengguna.

  Pelaksanaan Projek

Pelaksanaan projek MyGovUC mengambil kira kriteria penting berikut:

1.   Perkhidmatan Meja Bantuan disediakan 24/7.
2.  Berada dalam rangkaian Kerajaan yang selamat.
3.  Dilaksanakan secara managed services oleh pembekal perkhidmatan.
LOKASI KAMI
MENGENAI KAMI
logo
MyGovUC 3.0 adalah Perkhidmatan Komunikasi dan Kolaboratif Bersepadu yang diuruskan secara berpusat di Jabatan Digital Negara
HUBUNGI KAMI
  • Jabatan Digital Negara
    Kementerian Digital
    Aras 6
    Blok B MKN Embassy Techzone
    Jalan Teknokrat 2
    62502 Cyberjaya Selangor

  • mejabantuan@mygovuc.gov.my
  • +603-8684 8484
  • Fresh Service
  • Isnin - Ahad : 24 jam x 7 hari seminggu
Tag Awan

Anything in here will be replaced on browsers that support the canvas element

Hakcipta Terpelihara © 2024 MyGovUC 3.0
Penafian Dasar Privasi Dasar Keselamatan Perlindungan Data Peribadi Soalan Lazim
Jumlah Pelawat : 150,351
Tarikh Kemaskini : 25 Ogos 2025
Paparan terbaik mengunakan pelayar internet Chrome dan Mozilla Firefox dengan resolusi minimum 1366x768.