Sistem Pengurusan Mail Relay (SPMR)

Sistem Pengurusan Mail Relay (SPMR) adalah proses memindahkan e-mel dari satu server ke server lain untuk penghantaran. Ia boleh dikonfigurasikan melalui pengesahan relay, IP atau hos yang dipercayai. Sistem Pengurusan Mail Relay diintegrasikan dengan platform baharu dan perincian bagi pelaksanaan keseluruhan perkhidmatan Sistem Pengurusan Mail Relay adalah seperti berikut:

  1. Perkhidmatan Sistem Pengurusan Mail Relay berkeupayaan menghantar e-mel seperti notifikasi, risalah, pengumuman dan maklumat terbaru kepada pengguna dalam sesuatu masa.
  2. Kemudahan Sistem Pengurusan Mail Relay dengan kapasiti tinggi iaitu sehingga 15 juta e-mel sebulan. Ini bergantung kepada infrastruktur dan perkakasan MyGovUC di PDSA.
  3. Kemudahan bantuan teknikal atau antaramuka yang bersesuaian untuk membantu agensi bagi membuat konfigurasi Sistem Pengurusan Mail Relay
  4. Konfigurasi dengan mana-mana peralatan dan aplikasi KERAJAAN yang memerlukan kemudahan Sistem Pengurusan Mail Relay.
LOKASI KAMI
MENGENAI KAMI
logo
MyGovUC 3.0 adalah Perkhidmatan Komunikasi dan Kolaboratif Bersepadu yang diuruskan secara berpusat di Jabatan Digital Negara
HUBUNGI KAMI
  • Jabatan Digital Negara
    Kementerian Digital
    Aras 6
    Blok B MKN Embassy Techzone
    Jalan Teknokrat 2
    62502 Cyberjaya Selangor

  • mejabantuan@mygovuc.gov.my
  • +603-8684 8484
  • Fresh Service
  • Isnin - Ahad : 24 jam x 7 hari seminggu
Tag Awan

Anything in here will be replaced on browsers that support the canvas element

Hakcipta Terpelihara © 2024 MyGovUC 3.0
Penafian Dasar Privasi Dasar Keselamatan Perlindungan Data Peribadi Soalan Lazim
Jumlah Pelawat : 162,833
Tarikh Kemaskini : 10 Oktober 2025
Paparan terbaik mengunakan pelayar internet Chrome dan Mozilla Firefox dengan resolusi minimum 1366x768.